Crazy föräldrar

Jag brukar ibland kolla på mammor och minimodeller, jag kollar alltid på tv3 play (men det brukar ofta sluta funka mitt i och då får man börja om med alla reklamer igen så det är rätt drygt.. ) Men iaf så tycker jag det kan vara sjukt underhållande ibland när ungarna gråter och säger att dom vill åka hem men mammorna vägrar.. Såklart är inte alla mammor så utan vissa är riktigt gulliga och vill barnens bästa, men några mammor blir jag riktigt rädd för. Hur kan det gå så långt att man försöker leva sitt (misslyckande?)liv genom sitt barn.
.
.
På något vis känner jag igen dessa föräldrar eftersom jag har ridit i typ alla år. Där är föräldrarna ibland helt CRAZY! Ponnymorsor kallas dom. (mammorna alltså ;) Jag har aldrig själv upplevt en press ifrån mina föräldrar gällande ridningen eftersom min mamma är allergisk  och ganska rädd för hästar medans min pappa oftast har svårt att se skillnad på ryttare och hästar ;) Ingen av dom har alltså ett hästintresse men OJ vad jag har sett galna föräldrar som står och skriker på ungen att dom ska hoppa ett hinder medans ungen sitter på hästen och gråter och hästen vägrar varje gång. Jag tror det är samma typ av föräldrar som har lagt sig i sina barns liv för mycket men i olika sammanhang. Fruktansvärt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Men Malin så du säger ,det var ju bara några kort på fel häst och ryttare!!!!!!!

2012-03-02 @ 13:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0