Varför

Hej

Jag tänkte berätta varför jag låg inlagd på sjukhuset.
Jag vet att de allra flesta som läser min blogg redan vet om detta men inte alla.

Jag har funderat ett tag på om jag skriva det eller inte men eftersom det inte är någon hemlighet och det kan hända vem som helst med lite otur, så har jag beslutat att dela med mig av min berättelse.

Jag har ett tag haft ovanligt ont i magen. Det har känts som mensverk fast lite kraftigare och väldigt mycket just över vänstra höften. Det har inte gjort så speciellt ont och har gått över efter någon alvedon.
Likadant började det förra onsdag kväll. Jag tog en alvedon och gick och la mig. Runt ett vaknade jag och hade likadana smärtor men mycket värre. Jag kallsvettades enormt och hade ibland svårt att andas för att det gjorde så ont. Ringde då till sjukvårdsupplysningen som rådde mig till att åka upp till akuten. Så det gjorde vi.

Väl uppe på akuten blev jag direkt inlagd på kvinnokliniken för undersökning. Där såg dom att det var mycket blod i min vänstra äggledare. Dock så verkade det inte så farligt så dom gav mig smärtstillande och avaktade. Jag blev inlagd och morgonen därpå mådde jag mycket bättre! Dom ville inte riktigt låta mig åka hem så jag blev kvar en dag till. På morgonen då på fredagen började det att göra lite ont igen. Dom undersökte mig igen och såg att det hade samlats mer blod i äggledaren och beslutade för en akut operation. Dom skulle göra en titthålsoperation för att ta bort blodet. Operationen skulle ta 60 min.

Jag blev sövd och vaknade upp ca fyra timmar senare. Kommer inte håg så mycket mer den dagen men titthålsoperationen hade misslyckats dom hade provat flera gånger men inte kunnat komma in i magen som dom ville, därför hade dom även gjort en bukoperation som hade gått bra!
Tyvärr såg dom att det var ett utomkvedshavandeskap som hade satt sig i äggledaren. Dom fick bort det men äggledaren fortsatte att blöda och gick inte att rädda som dom var tvugna att ta bort den med. Låg kvar på sjukhuset i fyra dagar sen fick jag äntligen komma hem men är nu sjukskriven att tag.

Detta kommer inte att drabba mig mycket i framtiden när jag väl vill ha barn. Man kan få det lite svårare efter ett utomkvedshavandeskap men att dom har tagit bort min ena äggledare är inget som ska drabba mig speciellt mycket.

Japp det var allt.
Just nu ska jag snart följa med matte till garaget en sväng så jag kommer ut lite.
Igår var jag ute ganska mycket jag följde nämligen med Lisen till stallet det var jätteskönt att komma ut!
Annars pluggar jag på ingen vila på den fronten för mig!
/Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0